Laddar, vnligen vnta...
Fraktfritt ver 499kr (39kr) Leverans 1-4 dagar 90 dagars ppet kp 010-10 10 337 info@thenordicwalls.se

REA! Fynda fotoalbum på vår rea! »

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Har du fler frågor så kontakta gärna vår trevliga kundtjänst

Allmänna frågor

Produktfrågor:


Allmänna frågor

Erbjuder ni mängdrabatt?
Svar:
Om ditt företag vill köpa ett större antal av våra produkter så lämnar vi gärna en offert. Kontakta oss på info@thenordicwalls.se. Ange vilken produkt eller typ av produkt (så hjälper vi till att ta fram passande förslag) ange också när du senast måste ha din beställning.


Hur lång är leveranstiden?
Svar: Alla beställningar som sker före 16.00 på vardagar packas samma dag (Om vi har produkterna i lager) har du valt att få dina varor skickade till närmaste DHL Service Point har du normalt din leverans inom 1-3 dagar.


Jag har frågor om en produkt
Svar: Om du tycker någonting är otydligt eller vill veta mer om någon av våra produkter är du välkommen att maila info@thenordicwalls.se.


Jag har frågor om min faktura
Svar: Alla våra fakturor till privatpersoner hanteras av Klarna. Deras hemsida hittar du på www.klarna.se


Kan jag ångra min beställning?
Svar: Ja det går utmärkt. Du skickar tillbaka dina varor till följande adress:
The Nordic Walls
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle

Tänk på att förpacka din retur väl eftersom varorna helst ska vara i samma skick som när du fick dom av oss. Om varorna ej är i oförändrat skick har vi rätt till ersättning för ev. värdeminskning.

Bifoga alltid en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer och att du vill utnyttja din ångerrätt. Enklast är att använda följesedeln som medföljde din beställning och bara skriva att du vill göra en retur. Så fort din retur är mottagen och allting är okej så betalar vi tillbaka hela summan.

Tänk på att du som kund själv får betala returfrakten då du utnyttjar din ångerrätt. Du kan även köpa en returfraktsedel genom att -klicka här-


Kan jag ändra eller avbeställa min order?
Svar:
När du väl har beställt så är det i de flesta fallen inte möjligt att ändra eller avbeställa din order då vi plockar och sammanställer beställningar fortlöpande. Har du fått en sändningsbekräftelse så kan vi inte göra några ändringar alls. Annars kan du alltid maila till vår kundtjänst på info@thenordicwalls.se så försöker vi hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Du kan självklart alltid ångra din beställning när du väl har fått dina varor.


Vad händer om jag inte kan eller vill hämta ut mitt paket?
Svar:
För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar vi dig en avgift på 295 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 15 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss.

Produktfrågor

Hur gör jag för att montera mina bilder i en passepartout?
Svar: Vi rekommenderar starkt att du använder syrafri passepartoutejp då vanlig tejp riskerar att skada bilden och ofta ramlar av med tiden. Fäst bara din bilder med passepartoutejp i överkant på bilden mot passepartouten. Det gör så bilden kan "andas" och håller längre.


Hur vet jag hur stor bild som får plats i ramen?
Svar: Alla vanliga fotoramar är namngivna enligt följande mönster "Soul Vit 10x15 cm" där "Soul vit" är vad ramen heter och måttet 10x15 cm är hur stor bild som får plats i ramen. Notera dock att ca 2-3 mm av bilden inte blir synlig i ramen då det försvinner bakom ramens kanter.


Ingår glas till ramarna?
Svar: Till 98% av alla våra ramar ingår vanligt glas. Till övriga ramar är glaset ersatt med plexiglas. I de fall där vanligt glas inte ingår har vi tydligt skrivit det i produktbeskrivningen.


Reklamation - Min produkt är trasig vad gör jag?
Svar: Kontakta vår kundtjänst och bifoga dina kunduppgifter och en bild på den trasiga produkten. Inom 1 arbetsdag får du svar och godkännande av din reklamation. Därefter skickar vi ut en ny produkt omgående.


Vad är det för skillnad på de olika typerna av glas till ramarna?
Svar:
Floatglas har ett UV-skydd på 40-45% och har något bättre ljusegenskaper med en jämnare yta än vanligt glas. Plexiglas är en form av genomskinlig akrylplast. Antireflexglas är glas som har behandlats för att motivet i din ram inte ska försvinna bakom reflektioner av t.ex. lampor eller dagsljus.